L O U I E

Aut viam inveniam aut faciam

hemtjänsten - sista dagen

Publicerad 2012-08-08 15:09:00 i vardag,

Idag var det sista dagen på hemtjänsten, kom till jobbet lite innan 7, superglad och nöjd. Får reda på att jag inte ska jobba där jag brukar, utan istället på städ och handlingsgruppen, blev rasande, för enligt mitt schema ska jag inte vara där. Men jaja, jag fick gå dit och träffade riktigt mysiga arbetskollegor, de bästa på hela hemtjänsten om man bortser från en eller två som gärna också får ingå i den gruppen. 
 
Efter lite skitsnack i uppstartsrummet beger jag mig ut till folk jag aldrig träffat innan, på min sista dag. Den första åkte jag fel till, men de gjorde inget för hon sov, den andra åkte jag och städa hos (blä), den tredje däremot, var inte hemma, så de blev varken sopor eller handling (jätteglad). Sedan var det lunch, och cheferna kom till jobbet med 3 stora fina tårtor (sommarschemat var slut för alla sommarvikarier). Alla blev som.... ja vad ska vi kalla dom.... gamar. De slängde sig över tårtorna, och jag var såå glad för att jag inte var en av dom. Det slutade ialla fall med att alla åt sig proppmätta och mådde lite lätt illa medan jag sätt där, helt perfekt lagom mätt. Men att sitta och titta på de goda tårtorna var inte lätt. Men ju mer jag står emot, ju starkare blir jag psykiskt, dunderbra!
 
Efterlunch skulle jag ialla fall åka och städa igen, 120 minuter städ är bannemig inte roligt. Så när jag kommer dit och ringer på så öppnar dom inte, FATTAR NI? dom var inte heller hemma, sån jävla turdag har jag haft idag. Helt galet.. Slapp två tunga saker på jobbet, fick åka hem ca 2 timmar tidigare och jag hittade både mitt paraply och in vattenflaska, jag har även bestämt mig för att baka blåbär&hallonkaka (som jag faktiskt får lov att äta) och kvargplättar med kesellasås. Så snart blir det gymmet, om typ 5-10 minuter, sedan blir det hem och duscha för att sedan lagaochbaka mat. MUMSIGT!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mitt namn är Louise. Jag är 22 år gammal och bor på Hisingen, Göteborg tillsammans med min pojkvän. Jag studerar på Göteborgs Universitet och kommer examineras som sjuksköterska. I min blogg läser ni bland annat om min resa genom kampen om att gå ner i vikt och där med träning och kost. Självklart kommer jag också att skriva det som faller mig in just då, kanske om kläder, plugg och massa annat. Jag kan ibland tro mig veta mest, tro mig vara bäst. Passar inte det dig, stick!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela